In Advertising, Blogs | De laatste marketingontwikkelingen, Marketing automation, Online marketing strategie, Social Media

4 Tips om tijdens de zomervakantie je marketing een boost te geven

Over een paar weken start de zomervakantie in Nederland. Dat betekent dat veel mensen uit je doelgroep op vakantie gaan en dat je het als marketeer vaak een stukje rustiger hebt. In die periode kun je mooi je marketingaanpak tegen het licht houden. Om zo een boost te geven waarvan je de rest van het jaar de vruchten kunt plukken. In deze blog 4 tips om je online marketing te boosten tijdens de zomervakantie.

zomervakantie marketing

Zomerboost voor je marketing tip 1: Zomercampagnes

Omdat er in de zomer minder marketing geweld is kun je in deze periode mooi het verschil maken met zomercampagnes. Denk aan acties waarin je de zomer, vakantie of vrije tijd als thema neemt. Je kunt hier zelf content voor op je website creëren en een landingpage maken. Middels Facebook en Instagram kun je de acties vervolgens goed promoten. Vergeet ook de retargeting niet! Helemaal mooi is het als je gebruik maakt van een spel-element middels een Facebook app. Een leuk voorbeeld van zo’n actie is de quiz die we hebben opgezet voor het Oostenrijks Toeristenburo en die momenteel loopt:

zomervakantie Facebook campagne

Zomerboost voor je marketing tip 2: Optimaliseer je marketing automation campagnes en segmentatie

Zit je meer in een B2B omgeving dan is het nu de tijd om je klaar te maken voor de laatste 2 kwartalen van het jaar. Door de waan van de dag ben je vaak ongestructureerd bezig met de inzet van marketing automation. Neem nu de tijd om de customer journeys in kaart te brengen, je segmentering en lead nurturing programma’s echt goed te testen en daarna op te zetten. We weten uit ervaring dat dit een tijdrovende klus is die er te vaak bij inschiet. Juiste segmentatie is de basis voor effectieve marketing automation.

Zomerboost voor je marketing tip 3: Plan events voor Q3 en Q4

Q3 en Q4 zijn vaak hectische kwartalen voor veel managers. Het is lastig in die periode de tijd van je prospects te krijgen. Voor je het weet zitten de agenda’s weer vol. Plan daarom nu alvast de events in die je wilt gaan organiseren, ontwikkel de landingpagina’s en stuur alvast een save-the-date uitnodiging naar je doelgroep. Daarmee leg je alvast de agenda vast en heb je daarna de tijd alles tot in de puntjes te organiseren! Een voorbeeld zijn Lunch & Learns, lees hier in een stappenplan hoe je die organiseert.

Zomerboost voor je marketing tip 4: Spijker je online kennis bij

Als het rustig is kun je ook werken aan je eigen kennis. Denk hierbij aan volgende mogelijkheden:

  • Volg online marketing webinars: op de diverse (vaak Amerikaanse) sites worden vele webinars aangeboden. Gratis mogelijkheid om de nieuwste ontwikkelingen te horen. Veel webinars vind je bijvoorbeeld op Clickz.com, eMarketer, SocialMediaExaminer en Martech Today.
  • Schrijf je in voor sessies zoals Lunch & Learns: bij Marketing Guys organiseren we iedere eerste woensdag van de maand een gratis Lunch & Learn (klik hier om meer te lezen en je gratis in te schrijven);
  • Werk aan je Google Certificeringen: ga aan de slag met de gratis Google certificeringen voor Analytics, Ads en bijvoorbeeld Tagmanager.

Hulp nodig deze zomer met je marketing?

Marketing Guys helpt je graag met de acties en het optimaliseren van je marketing automation, maar ook in het opleiden van de marketeers. Meer weten? Bel ons op 033-7370250 of vul het contactformulier in!

Deze blog is geschreven door Elias Crum, digitaal strateeg en oprichter van Marketing Guys

Wil je direct na publicatie onze blogs lezen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief door hieronder je e-mailadres achter te laten!