Act-On tip: E-mails versturen vanuit een gepersonaliseerd e-mailadres (Owner association)

Het versturen van een mail vanuit Act-On gaat meestal vanuit één enkel Sender Address, waar je de keuze hebt uit mailadressen die zijn toegevoegd uit de lijst From Addresses in Act-On (Settings –> Users –> From Addresses).

Er is hier ook de mogelijkheid om een variabele hier te gebruiken: Personalize From Address. Zo stuur je een mail vanuit een mailadres wat bij iedere klant specifiek hoort en dus veel relevanter is. In dit voorbeeld gebruiken we de Accountmanager als voorbeeld.

Deze tip gaat over hoe je de functie ‘Owner Association’ activeert en hoe je deze inzet. Dit werkt als je een geïntegreerde CRM met Act-On gebruikt of als je de lijsten handmatig uploadt.
Om deze functie te gebruiken, zijn er een paar vereiste installatiestappen:

Stap 1: Deze functie moet zijn ingeschakeld voor het account.

a. Controleer het veld Sender van het uitgaande bericht op het veld Personalized From Address (helemaal onderaan).


b. Staat dit er niet? Neem dan contact op met Act-On Support of je tussenpersoon om deze in te schakelen.

Stap 2: Stel voor elk domein de functie E-mail From in voor je Act-On account.

Als accountmanagers bijvoorbeeld e-mail adressen hebben die eindigen op zowel @bedrijf.com als @bedrijf.nl, moet DKIM voor beide domeinen zijn ingeschakeld.

Belangrijk: Zorg er eerst voor dat bovenstaande installatie is voltooid. Het Personalized e-mails verzenden zonder deze configuraties kan de deliverability van het gehele account negatief beïnvloeden.

Stap 3: Neem de namen en e-mailadressen van je Accountmanagers op in je marketinglijsten (uitleg volgt hieronder). Controleer deze e-mailadressen om er zeker van te zijn dat de lijst geen ongeldige e-mails bevat (bijvoorbeeld e-mails voor accountmanagers die het bedrijf hebben verlaten).

 

Voeg nu Owner Association toe aan je marketinglijst

Om de functie te laten werken, volg je dit proces om velden voor Lead/ Contact Owner toe te voegen aan je marketinglijsten.

Stel in Act-On bij je marketinglijst in welke van de velden associëren met de naam en e-mail van de ‘Contact Owner’ (de accountmanager bijvoorbeeld). Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om het From Address van naam en e-mailadres te voorzien.

Als de informatie van de accountmanager al in je lijsten staat:

  1. Klik Contacts, en kies Marketing Lists.
  2. Ga je met je muis over de lijst, en klik op de drop-down pijl.
  3. Kies Maintenance > Identify List Columns.
  4. Blader omlaag naar de velden Owner Email en Owner Name. Klik bij beide op de dropdown en selecteer het veld dat de naam en e-mail van de Accountmanager bevat in je CRM, marketinglijst of externe lijst.
    Tip: ‘Owner Name’: dit veld moet de voor- en achternaam van de accountmanager bevatten.

5. Klik Save.

Als er geen databasevelden met informatie van de Accountmanager in je lijsten staat:

1. Klik op de drop-down pijl aan de rechterkant en Maintenance > Change List Columns.

2. Klik Add Column, en voer de titel voor één van de nieuwe kolommen in (bijvoorbeeld, Owner Email) en klik Submit.

submit

3. Klik Save.

4. Herhaal dit zodat zowel de Owner Name en Owner Email in de lijst staan.
Tip: Vul het veld ‘Owner Name’ met de voor- én achternaam van de accountmanager.

5. Zorg dat deze velden met de relevante gegevens van de accountmanager nu in je marketinglijst komen te staan. Dit kan bijvoorbeeld door de gegevens te importeren en via een list maintenance program naar je marketinglijst te sturen.

 

Na bovenstaande stappen kun je nu de Owner association aan je uitgaande mails toevoegen.

Selecteer in het veld ‘Sender’ van je uitgaande mail Personalized From Address. De informatie van de accountmanager wordt nu gebruikt:

Belangrijk: Zorg dat je Email From instellingen correct zijn! Denk hierbij aan je SPF en DKIM instellingen. Meer te lezen, en bij Act-On op te geven via deze link.

 

We helpen je graag verder met praktisch advies. Lees onze blogs, beluister de podcasts, download whitepapers en meld je aan voor onze nieuwsbrief.